Na wakacje z Mapą Polski
Dzień dobry kochani.
W tym tygodniu popracujemy z Mapą Polski, abyście mieli więcej wiadomości jak zaczniecie wakacyjne podróże.
1.Karta pracy, cz. 4, s. 60
2.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Wakacyjne podróże”. Załącznik
Książka s. 84–85
Rozmowa na temat opowiadania.
− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
− Jakie kontynenty były widoczne na globusie? ( obracamy globus, jeśli mamy w domu i samodzielnie lub przy pomocy rodzica odczytujecie nazwy kontynentów).
− Co wskazywał palec Olka?
− Co wskazywał palec taty?
− Gdzie chciała pojechać mama?
− Co wspominała cały czas Ada?
− Co wskazywał palec Ady?
- Gdzie ona chciała pojechać na wakacje
3. Otwórzcie mapę Polski i wskażcie Morze Bałtyckie. Odczytajcie nazwy miejscowości leżących na Wybrzeżu.
4. Praca plastyczna „ Wakacje na Wybrzeżu”.
Z teczki wyciągamy kartę 4, potrzebne będą: kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.
- Wypychanie z karty gotowych elementów.
- Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty (piasek na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).
- Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.
5. Karta pracy, cz. 4, s. 61.
6. Ćwiczenia w czytaniu. Czytanie tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce.
Książka s. 92–93
7. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Przygotowujemy z teczki: liczmany, kartoniki z liczbami i znakami: +, −, =
Zadanie 1.
Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?
Układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają działanie: 10 – 2 = 8 Odpowiadają na pytanie: Teraz jest 8 owiec.
Tak samo postępują przy innych zadaniach.
Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi –
ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 3.
Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi –
ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?
Zadanie 4.
Na łące pod górą
juhas owce pasie;
cztery czarne owce
i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa?
8. Wskazywanie pasm górskich na mapie; odczytywanie ich nazw samodzielnie lub z pomocą rodzica; zwrócenie uwagi na kolorystykę pasm górskich na mapie. Załącznik
9. Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce. Potrzebne będą : farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego. Dzieci formują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce z bloku technicznego; malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; malują drzewa iglaste u podnóża gór.
10. Karta pracy, cz. 4, s. 62.
11. Napiszcie w zeszycie słowo- wakacje i słowa które Wam się kojarzą z wakacjami.
12. Karta pracy, cz. 4, s. 62–63
13. Zachęcam do nauki skakania na skakance.
14. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77. Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
15. Karty pracy, cz. 4, s. 64−67
16. Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.
Pędzi po torze szybko, z daleka, bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem. Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie, cylindry – nie na głowie. A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
17. Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”
Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.
Rozmowa na temat wiersza:
− Kto przesyłał uśmiechy?
− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
− Dlaczego przesyłał je dzieciom?
18. Karty pracy, cz. 4, s. 68–71.
19. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 78–79. Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć.
20. Układanie puzzli – Łąka latem. Wyciągamy z teczki kartę z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem.
Pozdrawiam Was serdecznie.
Pani Ania